תחום הבנייה הוא עולם רחב, המכיל בתוכו אפשרויות מגוונות ומתקדמות ביותר, עקב שכלולים טכנולוגיים ותעשייתיים, המשפרים את העבודה מבחינת יעילות, מהירות ועלויות. במיוחד נכון הדבר בכל הנוגע לבנייה בישראל ולמצוקת הנדל”ן הקיימת בה. על כן, חברות בנייה רבות נעזרות בפיתרונות רבים, על מנת לייעל את תהליך העבודה שלהם, ולהיות זמינות ככל האפשר להיקף עבודה רחב וגבוה.

עבודות הבנייה הן מגוונות, אך שילוב של פיגומים יהיה תמיד חלק בלתי נפרד מתהליך זה, כיוון והם משמשים למעשה לעזר ומאפשרים את עבודת הבנייה. הפיגום משמש לשינוע אנשים וציוד ברחבי אתר הבנייה, נותן אפשרות לעבוד בגובה, בקרקע, ובשטחי עבודה סבוכים, כמו אוניות או מקומות סבוכים בציוד. את הפיגומים ניתן להשכיר לתקופות מסוימות, אך יש מספר רב של יתרונות ברכישת קבע של פיגומים לחברות בנייה.

מה הן היתרונות של קניית פיגומים ועל פי אילו פרמטרים צריך לבחור אותם, כך שיהוו הוצאה משתלמת?

חיסכון והגדלת היקף העבודה – קניית פיגומי קבע

חברות בנייה רבות שוכרות פיגומים, על מנת להימנע מתחזוקה שוטפת שלהם, ובמיוחד בגלל שלא כל פיגום מתאים לכל פרויקט ולכן לא בטוח שהרכישה תשתלם. עם התפתחות העולם התעשייתי, מצויים היום פיגומים רבים, שנותנים מענה למגוון רחב של דרישות ופרויקטים ולכן, הסברה כי הפיגום לא יהיה בשימוש, היא לא נכונה. במיוחד לנוכח היקף העבודה הרב, קניית פיגומים מהווה למעשה חיסכון משתלם לחברת הבניה, ומספקת לה פיתרון קבוע, אשר ישמש אותה לאורך שנים.

כמו כן, קנייה של פיגום משוכלל, שיכול להתאים למספר מקומות ואלמנטים, מגדיל למעשה את היקף עבודת החברה ומאפשר לה לקבל פרויקטים הקשורים לעבודה בגובה, עבודה במקומות מרוביי ציוד כמו מחסנים גדולים, או מערכות ביוב וצינורות, וכמו כן, במקומות ניידים כמו ספינות. מחירי הפיגומים נקבעים עפ”י איכות הפיגום והאפשרויות שהוא מכיל ונעים בין 10,000 ₪ ל-30,000 ₪ ואף יותר.

פרמטרים לבחירת פיגום למכירה

כמו כל מוצר אותו בית עסק רוכש כמוצר קבוע, גם ברכישת פיגומים צריך לפעול עפ”י פרמטרים של ראייה לעתיד ואופן שימוש בטוח ויעיל. הפרמטרים לבחירה כוללים אחריות למוצר, איכותו והגדלת אפשרויות השימוש בו.

· אחריות – כיוון שפיגום הוא מוצר המשמש את חברת הבנייה לעבודה פיזית במבנים עם תוואי שטח לא פשוט, הופכים הפיגומים לפגיעים ולכאלה שיכולים להיפגע ולא להישמר בבטחה.

על כן, סוגיית האחריות היא חשובה מאוד, ולפני שמבצעים רכישת פיגומים לחברת הבנייה שלכם, יש לוודא איזה ספק נותן את האחריות המקיפה והארוכה ביותר, על מנת לאבטח את הפיגום שרכשתם ולהפוך את ההוצאה למשתלמת ובטוחה.

כמו כן, יש לוודא שהפיגומים שרכשתם מגיעים עם רישיון עבודה מתאים, ועומדים בתקנים בינלאומיים, המבטיחים עבודה יעילה ושמירה על חיי העובדים באתר הבנייה.

· אופן שימוש יעיל, מהיר ובטוח – הפיגום האידיאלי לרכישה, יהיה פיגום משוכלל שיענה על מספר דרישות באותו זמן. הכוונה היא שיהיה ניתן לעשות שימוש נרחב עם פיגום זה והוא יאפשר עבודה בגובה, עבודה על גלגלים, עבודה בקרקע שטוחה ועבודה בפינות ובמקומות בעיתיים יותר.

כך רכישת הפיגום תצדיק את עצמה, כי היא תגדיל את היקף סוגי הפרויקטים שהחברה לוקחת על עצמה, ותאפשר עבודה יעילה ומהירה.

כמו כן, תהליך ההרכבה והפירוק ותהליך השינוע של הפיגום, מהווה פרמטר חשוב ברכישת פיגום קבע, כי אלמנטים אלו יכולים להוות הוצאה כלכלית מכובדת ולעכב את תהליך העבודה. כיום ישנם סוגים שונים של פיגומים אשר מתפרקים ומורכבים בקלות יתרה, ופיגומי אלומיניום קלי משקל, המאפשרים שינוע מהיר, שיהפוך את תהליך העבודה ליעיל ומקצועי יותר.